بلاگ

وبلاگ کسب‌وکار شما و 7 راه برای بهبود آن

وبلاگ کسب‌وکار شما یکی از مهمترین قسمت‌های وب‌سایت شما است که باید با استراتژی مناسب جلو بروید.

ارسال منظم وبلاگ‌ها می‌تواند به طرق مختلف برای کسب و کار شما مفید باشد. در اینجا هفت راه برای بهینه‌سازی محتوای خود آورده شده است.

  • وبلاگ نویسی منظم یک استراتژی بازاریابی کم هزینه است که به ویژه برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو و ایجاد سرنخ آنلاین بسیار مهم است.
  • برای بهبود وبلاگ کسب‌وکار خود، مخاطبان خود را مشخص کنید. سپس، یک تقویم سرمقاله ایجاد کنید و کلمات کلیدی را پیدا کنید که بیشترین ارتباط را با مخاطبان خود دارند.
  • پست‌های وبلاگ کسب‌وکار شما باید با سایر تلاش‌های بازاریابی شما مرتبط باشد و آنها باید ارتباطات صنعتی شما را ایجاد کنند. آنها همچنین می‌توانند به مشتریان نشان دهند که چگونه کسب و کار شما می‌تواند مشکلات آنها را حل کند.
  • این مقاله برای صاحبان مشاغل کوچک است که به دنبال بهبود وبلاگ شرکت خود هستند.

وقتی یک وبلاگ کسب‌وکار به درستی انجام شود، می‌تواند شرکت شما را بازاریابی کند، مشتریان جدیدی جذب کند و شما را به عنوان یک رهبر صنعت معرفی کند. متأسفانه، بسیاری از کسب و کارها شروع به وبلاگ نویسی می‌کنند بدون اینکه ایده روشنی در مورد چه چیزی بنویسند یا چگونه از آن برای بازاریابی شرکت خود استفاده کنند. در نتیجه، وبلاگ نویسی کسب و کار اغلب وقت و انرژی را صرف می کند بدون اینکه هیچ سودی به همراه داشته باشد.

اگر وبلاگ کسب‌وکار دارید که وزن خود را بالا نمی‌برد، این هفت نکته را دنبال کنید تا یک ابزار بازاریابی ایجاد کنید که تجارت شما را ارتقا دهد و با مشتریان و همکاران ارتباط برقرار کند.

 


مطالعه کنید: بازاریابی محتوایی در رشد کسب‌وکار شما چه تاثیری دارد؟


 

چگونه وبلاگ کسب‌وکار خود را بهبود ببخشیم؟

در زیر برخی از بهترین روش‌ها وجود دارد که باید به طور مرتب از آنها پیروی کنید تا بهترین استفاده را از وبلاگ کسب‌وکار خود ببرید.

 

  1. مخاطب خود را تعریف کنید

شما هرگز بدون شناخت مخاطبان مورد نظر، یک آگهی مجله یا یک آگهی تلویزیونی اجرا نمی‌کنید. به طور مشابه، هرگز نباید بدون دانستن نوع خواننده‌ای که برای آن می‌نویسید، یک پست وبلاگ ایجاد کنید.

این خوانندگان باید مشتریان هدف شما باشند. افرادی که به احتمال زیاد به دنبال کسب و کار شما هستند و علاقه‌مند به یادگیری در مورد آن هستند. اگر هنوز مخاطب مشخصی ندارید، یک نمایه خواننده بر اساس آنچه در مورد مشتریان ایده آل خود می دانید ایجاد کنید. شامل اطلاعات زیر است:

  • خوانندگان شما چه کسانی هستند
  • به چه چیزی اهمیت می دهند
  • علایق مرتبط آنها
  • سؤالاتی که احتمالاً می پرسند
  • مشکلاتی که کسب و کار شما می‌تواند به حل آنها کمک کند

جمع آوری این اطلاعات به شما کمک می کند موضوعاتی را برای نوشتن انتخاب کنید و وبلاگی ایجاد کنید که مشتریان شما به آن اهمیت می دهند.

 

  1. یک تقویم تحریریه ایجاد کنید

مشتریان، خوانندگان وبلاگ کسب‌وکار و موتورهای جستجو همگی قابلیت پیش بینی را دوست دارند. اگر شروع به نوشتن کنید، اما بعد از آن برای چندین هفته پست نگذارید، خوانندگان احتمال کمتری دارند که برگردند و ببینند چه چیز دیگری نوشته‌اید. وب‌سایتی که به‌ندرت منتشر می‌کند، در موتورهای جستجو رتبه بالایی ندارد، و این باعث می‌شود که مشتریان شما را از طریق جستجوی آنلاین پیدا کنند.

اگر در تلاش هستید به چیزهایی فکر کنید که باید درباره آنها بنویسید یا فراموش می‌کنید که وبلاگ شما وجود دارد، انتشار منظم آن دشوار است. برای جلوگیری از این امر، یک تقویم سرمقاله ایجاد کنید که برنامه ای را برای آنچه می نویسید و زمان انتشار آن ارائه می کند.

فراوانی پست‌های شما به اندازه کیفیت و ثبات آن مهم نیست. هر دو هفته یک پست وبلاگ مناسب و خوب نوشته شده، کسب و کار شما را بهتر از پست‌های روزانه بی‌کیفیت و هر روز یا وبلاگی که چند ماه است به روز نشده است، بازاریابی می‌کند.

 


مطالعه کنید: مجله کسب‌وکار پونز


 

  1. برای هر پست، کلمات کلیدی را طوفان فکر کنید

اگر می‌خواهید مشتریان هنگام جستجوی آنلاین وب سایت شما را پیدا کنند، پست های وبلاگ کسب‌وکار شما باید شامل عبارات مرتبطی باشد که مشتریان ممکن است در موتور جستجو تایپ کنند.

قبل از نوشتن هر پست، این عبارات (که به عنوان کلمات کلیدی دم بلند شناخته می‌شوند) طوفان فکری کنید و آنها را در نوشته خود بگنجانید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما خدمات حسابداری را به مشاغل کوچک و متوسط ارائه می‌دهد، مشتریان شما ممکن است «نکات حسابداری مشاغل کوچک» را جستجو کنند. یک کلمه کلیدی اصلی و دو یا سه کلمه کلیدی فرعی را هدف قرار دهید که با موضوعی که در مورد آن می نویسید مرتبط باشد.

  1. پست‌های خود را برای جستجو بهینه کنید

برای بهینه‌سازی پست‌های وبلاگ کسب‌وکار خود برای جستجوی آنلاین (همچنین به عنوان بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO شناخته می‌شود)، سیگنال‌هایی را اضافه کنید که به موتورهای جستجو می‌گویند پست شما در مورد چیست. هنگامی که موتورهای جستجو این سیگنال ها را می خوانند، می توانند ترافیک مربوطه را به وب سایت شما هدایت کنند.

افزودن کلمات کلیدی در مکان های مناسب، پست وبلاگ کسب‌وکار شما را برای جستجو بهینه می‌کند. کلیدواژه اصلی که انتخاب می‌کنید باید در عنوان پست، حداقل یک عنوان و یک یا دو بار در متن پست‌های وبلاگ پیدا شود. کلمات کلیدی ثانویه باید در سرفصل‌ها و متن پست ظاهر شوند.

این کلمات کلیدی را تا حد امکان به صورت طبیعی وارد کنید. کلمات کلیدی را به طور تصادفی یا در جملاتی که به طور ارگانیک مطابقت ندارند اضافه نکنید. این به عنوان “پر کردن کلمات کلیدی” شناخته می‌شود و به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که سایت شما قابل اعتماد نیست.

پست نوشته شده تنها جایی نیست که باید از کلمات کلیدی استفاده کنید. آنها همچنین باید در مکان‌های زیر ظاهر شوند:

  • آدرس پست شما
  • عنوان پست وبلاگ شما
  • نام تصاویر
  • توضیحات تصویر
  • توضیحات متا محتوای پست شما

وقتی همه این مکان‌ها را بهینه می‌کنید، سیگنال‌های متعددی را به موتورهای جستجو ارسال می‌کنید و هدایت مشتریان به وبلاگ شما را برای آنها آسان‌تر می‌کنید.

 


مطالعه کنید: مقاله وب‌سایت چه نوع عنوانی باید داشته باشد؟


 

 

  1. وبلاگ کسب‌وکار شما یکی از کانال‌های بازاریابی شماست

اگرچه تأثیر وبلاگ نویسی اغلب غیرمستقیم است، اما هنوز هم نوعی بازاریابی است و باید با استراتژی بازاریابی کلی شما مرتبط باشد تا قوی ترین تأثیر ممکن را داشته باشد.

اگر در حال تبلیغ فروش در رسانه‌های اجتماعی یا بازاریابی ایمیلی خود هستید، این اطلاعات را در وبلاگ خود نیز قرار دهید.  از کسب و کار شما در رسانه‌ها نام برده می‌شود یا در یک برنامه تلویزیونی یا رادیویی ظاهر می‌شوید، آن را در یک پست وبلاگ قرار دهید و یک پیوند قرار دهید تا بازدیدکنندگان بتوانند آن ظاهر را ببینند.

اگر کسب و کار خود را تغییر دهید یا وب سایت خود را تغییر دهید، وبلاگ شما نیز باید تغییر کند.

آیا محصولی را عرضه می‌کنید؟ چندین پست وبلاگ در مورد موضوعات مرتبط بنویسید و آنها را در هفته‌های منتهی به راه اندازی منتشر کنید تا علاقه ایجاد کنید و به مشتریان کمک کنید بفهمند محصول جدید چه سودی برای آنها خواهد داشت.

  1. در صنعت خود شبکه‌سازی کنید

وبلاگ کسب‌وکار شما علاوه بر ایجاد روابط با مشتریان و هدایت بازدیدکنندگان جدید به وب سایت شما، همچنین می‌تواند به ایجاد شهرت در صنعت شما کمک کند و به شبکه‌سازی شما کمک کند. انواع پست‌های وبلاگ زیر می‌توانند فرصت‌های شبکه‌ای ایجاد کنند:

  • مصاحبه با رهبران صنعت
  • یافته‌های حاصل از نظرسنجی مشتریان
  • پیوندهایی به گردآوری هایی که پست ها و تصاویر همکاران شما (اعتباری) را به اشتراک می‌گذارند
  • اطلاعات در مورد رویدادهای صنعت
  • اخبار مرتبط یا موضوعات پرطرفدار
  • همکاری با سایر مشاغل

هنگامی که محتوای مرتبط با صنعت خود را ایجاد می‌کنید و به اشتراک می‌گذارید، سایر مشاغل نیز احتمالاً آن را به اشتراک می‌گذارند. این فرصتی را برای ایجاد روابط حرفه‌ای ایجاد می‌کند. همچنین دسترسی به وبلاگ شما را افزایش می دهد و کسب و کار شما را در مقابل مخاطبان جدید قرار می‌دهد و احتمال اینکه مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرید را افزایش می‌دهد.

 


مطالعه کنید: برندسازی و 10 ابزار برتر آن


 

 

  1. با دقت و قصد وبلاگ نویسی کنید

مشتریان می‌خواهند بدانند که شما به کسب و کار خود اهمیت می‌دهید. مهمتر از آن، آنها می‌خواهند بدانند که شما به حل مشکلات آنها اهمیت می‌دهید. این بدان معنی است که بدون توجه به موضوع وبلاگ کسب‌وکار شما، پست‌های شما باید سرمایه‌گذاری شما در کسب و کار و مشتریان شما را به اشتراک بگذارد.

وقتی برای پست‌های مفید و مرتبط برنامه ریزی می کنید، نشان می دهید که نیازها و نگرانی‌های مشتریان خود را درک می‌کنید. یک وبلاگ با دقت نوشته شده نشان می‌دهد که شما برای وقت آنها ارزش قائل هستید و می‌خواهید به آنها کمک کنید. پایبندی به یک برنامه منظم نشان می‌دهد که شما متفکر و توجه هستید. مشتریان می‌خواهند این ویژگی‌ها را در یک تجارت ببینند.

با این حال، یک وبلاگ ضعیف نشان می‌دهد که شما برای وقت خوانندگان خود ارزش قائل نیستید. پست‌هایی که به علایق مشتریان شما نمی‌پردازند نشان می‌دهند که شما به این فکر نکرده‌اید که چگونه کسب و کارتان می‌تواند به آنها کمک کند. پست‌های تصادفی باعث می‌شود کسب و کار شما پراکنده یا بی‌نظم به نظر برسد. گرامر بد یا ویرایش ضعیف شما را غیرحرفه‌ای جلوه می‌دهد.

 

اهمیت وبلاگ کسب‌وکار

حفظ وبلاگ کسب‌وکار شما به دلایل زیر مهم است.

  • سئو و بازاریابی: وقتی وبلاگ های مرتبط با کلمات کلیدی هدف بلند مدت خود را منتشر می‌کنید، احتمال دارد وب سایت شما در هنگام جستجوی این عبارات رتبه بالایی کسب کند. رتبه‌های بالاتر نشان می‌دهد که شما با موفقیت محتوای وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه کرده‌اید، که کلید بازاریابی آنلاین است. هرچه افراد راحت‌تر بتوانند محتوای شما را پیدا کنند، بیشتر متوجه می‌شوند که کسب‌وکار شما می‌تواند مشکلات آنها را حل کند.
  • تعامل بیشتر: بر اساس گزارش موسسه بازاریابی محتوا، بازاریابی محتوا می‌تواند مشارکت مخاطب را تا حدود 77 درصد افزایش دهد. هر یک از این بازدیدکنندگان افرادی هستند که می‌توانند محصولات یا خدمات شما را بخرند، به طوری که بیش از 50 درصد از بازاریابان محتوای مورد بررسی گزارش داده اند که وبلاگ نویسی باعث افزایش فروش شده است.
  • تولید سرنخ: هر وبلاگی که پست می‌کنید فرصتی برای گنجاندن فرمی است که خوانندگان می‌توانند در لیست بازاریابی ایمیلی شما ثبت نام کنند. این یک شکل برجسته از تولید سرنخ است. یک وبلاگ با نگهداری خوب می‌تواند شروع قیف فروش شما و برخی از قوی ترین روابط شما با مشتری باشد.
  • بازاریابی کم هزینه: وبلاگ نویسی علاوه بر هزینه‌ای که برای میزبانی وب سایت خود می‌پردازید، هزینه زیادی برای شما ندارد. این راهی برای گرفتن سئو و تولید سرنخ آنلاین در دستان شماست. پرداخت هزینه به یک نویسنده حرفه‌ای نیز یک گزینه است، و این نیز معمولاً از استخدام یک شرکت بازاریابی دیجیتال کامل یا سئو هزینه کمتری دارد.

 

 


مطالعه کنید: کسب‌وکار آنلاین و 7 ایده که می‌تواند شما را ثروتمند کند


 

 

 

وبلاگ چیزی بیش از کلمات است

ایجاد محتوای مرتبط با کسب و کار شما می‌تواند احساس سنگینی را به همراه داشته باشد، زمانی که شرکت شما شامل کارهای بسیار دیگری می شود. اما یک وبلاگ کسب‌وکار چیزی بیش از کلمات در یک صفحه است. این یک دری کم هزینه به سمت فرصت‌های جدید با مشتریان است. اگر به طور منظم برای وبلاگ خود وقت بگذارید، ممکن است در دراز مدت زمان و هزینه کمتری را صرف بازاریابی کلی خود کنید.

 

 


مطالعه کنید: طرح کسب‌وکار را چطور بنویسیم؟


 

اشتراک گذاری محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

بایگانی‌ها