بلاگ

نیچ مارکتینگ چگونه می‌تواند یک استراتژی موفق برای کسب‌وکار شما باشد؟

نیچ مارکتینگ چیست؟ نیچ مارکتینگ تمام تلاش‌های بازاریابی شما را بر روی یک ارائه خدمات تخصصی یا برای یک مخاطب هدف کاملاً تعریف شده متمرکز می‌کند. و چرا باید مسیر کمتر پیموده شده را در نظر بگیرید؟

خوب، نیچ مارکتینگ می‌تواند مزایای خاصی را ارائه دهد. در واقع، در مطالعه سالانه رشد ما دریافتیم که شرکت‌های با رشد بالا (حداقل 20 درصد رشد سالانه) بیشتر از همتایان خود از بازاریابی تخصصی استقبال می‌کنند.

 


مطالعه کنید: تکنیک‌های بازاریابی و 10 مورد ویژه برای کسب‌وکار شما


 

شرکت‌هایی که در خدمات تخصصی تخصص دارند و تلاش‌های بازاریابی خود را در آنجا متمرکز می‌کنند نیز احتمال بیشتری دارد:

  1. کمتر برای بازاریابی خرج کنید. آنها روی مناسب‌ترین تاکتیک‌ها برای بازگشت بیشتر تمرکز می‌کنند.
  2. از حاشیه‌های بیشتر لذت ببرید. ارتقاء یک سرویس به آنها امکان می‌دهد در بازار هدف خود عملکرد خوبی داشته باشند و سود بیشتری داشته باشند.
  3. مزیت رقابتی یا تمایز آشکارتری داشته باشید. تخصص (و برقراری ارتباط مناسب با مخاطبان هدف) یک اصل تمایز است.

اکنون، مزایای قطعی برای یک سازمان بزرگ و متنوع وجود دارد. اگر بتوانید همه چیز و هر چیزی را که یک مشتری بالقوه می‌خواهد ارائه دهید، شرکت شما به احتمال زیاد رشد خواهد کرد و به استخدام گروه متنوعی از کارکنان با استعداد ادامه می‌دهد. اما برخی ممکن است بگویند.

سازمان‌های بزرگ‌تر اغلب با تنوع بخشیدن به سبد خود، افزودن خدمات و مکان‌های درخواستی مشتری یا حتی از طریق ادغام و اکتساب (M&A) رشد می‌کنند. و در حالی که هیچ اشکالی در این استراتژی رشد وجود ندارد، مهم است که اغلب این برنامه استراتژیک را مرور کنید.

 


مطالعه کنید: برندسازی و 10 ابزار برتر آن


 

آیا نیچ مارکتینگ برای شما مناسب است؟

در اینجا 5 سوال وجود دارد که به شما در ارزیابی تناسب بازاریابی تخصصی کمک می‌کند:

  1. در صنعت شما چه می‌گذرد؟ یک نفس بکشید و به صنعت خود نگاهی بی‌طرفانه بیندازید. چشم انداز رقابتی خود را به همراه آخرین روندها، مسائل رایج یا چالش‌های پیش روی شرکت‌هایی مانند شرکت شما تجزیه و تحلیل کنید.
  2. مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند (و چه چیزی می‌خواهند)؟ حدس نزن گروه‌های کانونی تولید شده داخلی و نظرسنجی‌های تجربه مشتری فقط تا اینجا پیش می‌روند. آنچه مشتریان و مشتریان بالقوه شما می‌گویند و انجام می‌دهند بسته به عوامل مختلفی بسیار متفاوت است. تحقیقات شخص ثالث می‌تواند کمک کند. هنگامی که نقاط درد و ادراک را شناختید، مطمئن شوید که یک برنامه محکم برای اینکه با آن اطلاعات حیاتی چه کاری انجام دهید، دارید.
  3. چه چیزی با مدل کسب و کار فعلی شما کار می‌کند و نمی‌کند؟ این یکی از دشوارترین سوالات برای پرسیدن است، زیرا پاسخ ها می‌توانند بسیار ظریف باشند. خط لوله فروش شما چقدر سالم است؟ تیم‌های بازاریابی و توسعه کسب و کار شما چقدر با هم هماهنگ هستند؟ آیا درگیر بازاریابی پیشگیرانه هستید یا بازاریابی تخصصی بیشتر در سازمان شما یک تفکر بعدی است؟ تلاشی که بر روی برخی فعالیت‌های بازاریابی انجام می‌دهید در مقابل تأثیری که از آنها می‌بینید چیست؟

پاسخ به این سؤالات و سؤالات دیگر به سؤال نهایی منجر می‌شود:

آیا می‌توانید (از نظر مالی و سازمانی) تغییرات گسترده‌ای در مدل یا استراتژی خود ایجاد کنید؟

  1. آیا منابع لازم برای تمرکز تلاش های خود را دارید؟ این شامل همه متخصصان شرکت شما، از جمله کارشناسان موضوع، تیم توسعه کسب و کار شما و بازاریابان می‌شود. آیا متخصصان فنی شما خیلی ضعیف هستند؟ به غیر از متخصصان فنی، آیا بخش بازاریابی شما ظرفیت دارد؟ آیا تیم‌های توسعه و بازاریابی کسب و کار شما مهارت‌ها و نقش‌های مناسبی دارند؟ هنگامی که تغییراتی ایجاد کردید یا استراتژی خود را اصلاح کردید، آیا افرادی دارید که بتوانند از ابتکار عمل کلی حمایت کنند و همه چیز را به ثمر برسانند؟
  2. آیا برای دیدن نتیجه تلاش‌های خود وقت دارید؟ توسعه محتوا برای کمک به افزایش آگاهی و آموزش در میان اهداف شما حیاتی خواهد بود. و زمان می‌برد. اگر خوش شانس باشید، ممکن است در کمتر از 3 تا 4 ماه شروع به دیدن نتایج اولیه کنید، اما تغییرات قابل توجه در پیام‌رسانی شرکت شما ممکن است تا یک سال طول بکشد تا واقعاً مورد توجه قرار گیرد. اگر ذینفعان کلیدی سازمان شما متوجه این واقعیت نباشند که نیچ مارکتینگ یک بازی طولانی مدت است، خود را در معرض شکست قرار خواهید داد.

 


مطالعه کنید:استراتژی رشد کسب و کار چرا نقشه راهی برای شرکت شماست؟


 

پاسخ به این سؤالات مستلزم توجه بیشتر (و احتمالاً گفتگوی بزرگتر در تیم‌های رهبری سازمان شما) برای تصمیم گیری نهایی برای اصلاح رویکرد شما است. نیچ مارکتینگ برای هر سازمانی نیست، اما می‌توان از آن به عنوان یکی از راه‌های بالا بردن شما از رقبا استفاده کرد.

 


مطالعه کنید:بازاریابی متمایز چیست و چرا برای کسب‌وکار شما اهمیت دارد؟


 

آن طرف حصار بازاریابی تخصصی چه می‌گذرد؟

همچنین مهم است که نتایج منفی بالقوه یک استراتژی نیچ مارکتینگ را در نظر بگیرید:

  • شکاف درک بزرگ. ادراکات خارجی (مشتری) و درونی (کارمند) را به طور منظم بررسی کنید تا شکاف بین این دو آشکار شود. مشتریان ممکن است درک بسیار محدودی از کاری که شما انجام می‌دهید داشته باشند و بر اساس آن تصور، فرضیاتی را مطرح کنند.
  • بحران هویت. تعیین موقعیت شما ممکن است دشوار باشد، به خصوص با سهامداران متعدد و کارمندان جدیدتر که ممکن است با تاریخچه و رشد شرکت شما در طول سالها هماهنگ نباشند.
  • سیلوهای سازمانی. کاهش تعامل بین بخش‌ها، بخش‌های عمودی یا مارک ts اغلب منجر به فقدان رفاقت و عدم وجود بیع متقابل می‌شود که این آفت بسیاری از سازمان های بزرگتر است.

چه بازاریابی تخصصی برای شما باشد یا نه، در پایان روز، مشتریان بالقوه و مشتریان شما باید همیشه احساس کنند که تنها کانون توجه شما هستند. تخصص در یک جایگاه خاص می‌تواند این موضوع را برطرف کند و به اطمینان حاصل شود که پیام شما به اهداف خود می‌رسد.

شما می‌توانید از طریق چک لیست‌های کاربردی کسب‌وکار به فعالیت خود خونی تازه تزریق کنید.

اشتراک گذاری محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

بایگانی‌ها