بلاگ

شروع یک کسب‌و‌کار با 7 گام مهم انجام می‌شود

شروع یک کسب‌و‌کار با داشتن یک ایده نیست. کارآفرینان موفق ابتدا باید به بازار نگاه کنند، برنامه ریزی واقع بینانه داشته باشند و نیروهای خود را برای رسیدن به اهداف خود بسیج کنند.

در عمل، بینایی تنها یک بخش از معادله است. به همان اندازه مهم است که بدانید چگونه با مشکلات واقعی کنار بیایید و بتوانید خود را در یک محیط رقابتی بازاریابی کنید.

در اینجا فقط برخی از اصول اولیه وجود دارد:

اصول اولیه شروع یک کسب‌و‌کار

  1. بازار مناسب را مشخص کنید

در حالت ایده آل، شما باید محصولات یا خدمات خود را به بازاری جوان و با رشد سریع معرفی کنید. در بخش‌های بالغ‌تر، برای متمایز کردن خود به مزیت رقابتی نیاز خواهید داشت، مانند نوآوری محصول یا خدمات، خدمات عالی به مشتری یا قیمت مناسب.

این بدان معناست که شما باید برای شروع یک کسب‌وکار از یک متخصص تحقیقات بازار استفاده کنید تا به شما کمک کند. ابتدا تا آنجا که می‌توانید اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنید تا بازار بالقوه خود را تعریف کنید. در این تحقیقات مواریدی مانند نقاط قوت و ضعف رقبا و زمان توسعه مورد نیاز برای تولید محصول خود را باید به دقت بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که در این مدت هیچ فروشی نخواهید داشت.

 


مطالعه کنید: استراتژی رشد کسب و کار چرا نقشه راهی برای شرکت شماست؟


 

  1. افراد مناسب را برای شروع یک کسب‌و‌کار در کنار خود قرار دهید

افراد تیم مدیریتی شما باید مهارت‌هایی داشته باشند که مکمل یکدیگر باشند. بهترین رهبران اطمینان حاصل می‌کنند که کارشناسان برتر را برای هر حوزه عملیاتی استخدام می‌کنند. شما نباید از استخدام افرادی بترسید که در زمینه‌های مربوطه خود تخصص بیشتری نسبت به شما دارند. شما همچنین باید به منابع بیرونی خود به عنوان بخشی از تیم خود نگاه کنید. از نقطه نظر عملی، به تکنسین‌ها، فروشندگان و مدیران، وکیل، شرکت حسابداری و همچنین کمک بازاریابی یا روابط عمومی نیاز دارید.

اگر منابع لازم برای هیئت مدیره در زمان شروع یک کسب‌وکار را ندارید، می‌توانید یک کمیته استراتژی را انتخاب کنید و از یک متخصص دعوت کنید تا به‌عنوان رائیس هیئت مدیره برای تصمیم‌گیری‌های تجاری شما عمل کند. در نهایت، آزمون واقعی بازار است. برای دستیابی سریع و کارآمد به مشتریان، باید در همان ابتدا به فکر استخدام متخصصان بازاریابی باشید. بازاریابی، اگرچه اغلب نادیده گرفته می‌شود که برای موفقیت هر کسب و کاری بسیار مهم است.

  1. به جاده پیش رو فکر کنید

برای شروع یک کسب‌و‌کار باید اهداف بلند‌مدت خود را کنار بگذارید. فهرستی از تمام عواملی که باید در کوتاه مدت و میان مدت در نظر بگیرید، تهیه کنید، به خصوص اگر رشد سریع کسب‌وکارتان را پیش بینی می‌کنید. برای کمک به مدیریت آن رشد، باید همه گزینه‌های موجود، مانند خرید یا اجاره محل، مبلمان و تجهیزات را بررسی کنید. همچنین ممکن است به جای مدیریت داخلی، عملیات‌های مختلف مانند منابع انسانی را برون سپاری کنید.

در ادامه راه شروع یک کسب‌و‌کار، باید عوامل رشد، مانند انرژی و منابع، مواد خام، حقوق، تامین مالی و نیازهای تکنولوژیکی را در نظر بگیرید. اگر پتانسیل رشد خود را به دقت ارزیابی کرده باشید، قابل قبول است که بزرگ فکر کنید. به عنوان مثال، اگر در یک بازار خاص قرار دارید، ممکن است سودآور نباشید مگر اینکه شروع به صادرات کنید.

 


مطالعه کنید: برنامه استراتژیک چیست؟


 

  1. تامین مالی خود را به شکل مناسبی انجام دهید

استارت‌آپ‌ها اغلب از طریق پس‌انداز بنیانگذارانشان (و همچنین پس انداز خانواده ها و دوستان) تامین مالی می‌شوند. در بسیاری از موارد، ممکن است لازم باشد به دنبال سرمایه‌های خارجی مانند سرمایه‌گذاران خصوصی، صندوق‌های سرمایه گذاری خطرپذیر، صندوق‌های کمکی، یا شتابدهنده‌ها باشید.

مطمئن شوید که سرمایه گذاران از شما چه انتظاری دارند. یک تاجر که در شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند، یک بار گفت: “اگر زودتر از موعد دری را بکوبید، در خطر بسته شدن درب بعداً به روی شما قرار می‌گیرید، به خصوص در زمانی که واقعاً آماده ورود به آن هستید.”

  1. از زمان خود به خوبی استفاده کنید

اگر تاسیس یک شرکت زمان می‌برد، به این معنی که دوره‌هایی وجود دارد که تجارت کندتر حرکت می‌کند. نکته کلیدی این است که برای مثال، با شبکه‌سازی از آن زمان خاموشی به خوبی استفاده کنید. سه استراتژی شبکه‌سازی که ممکن است بسته به موقعیت شما مناسب باشد، عبارتند از:

  • شرکت در مسابقه طرح کسب و کار برای کارآفرینان جوان.
  • شرکت در نمایشگاه‌ها یا نمایشگاه‌ها.
  • با پیوستن به یک گروه یا انجمن حرفه‌ای، وارد جامعه تجاری شوید.

 


مطالعه کنید: بیزینس کوچینگ چیست؟


 

  1. نکات فنی شروع یک کسب‌و‌کار را مشخص کنید

قوانین بسیاری وجود دارد، برخی از آنها بسیار فنی، که از الزامات برای ادامه حیات شرکت شما هستند. به عنوان مثال، شما باید تصمیم بگیرید که کسب‌و‌کار شما چه شکل قانونی خواهد داشت، یک سیستم حسابداری طراحی کنید و با مقررات مربوط به شیوه‌های کار، بهداشت و ایمنی شغلی و آموزش مطابقت داشته باشید.

در تجارت و صنعت، می توانید یک شرکت به نام خود راه اندازی کنید. اگر برای شروع یک کسب‌وکار چندین شریک دارید، باید یک توافقنامه سهامداران برای تعریف یک کد رفتار متقابل تنظیم کنید. یا می‌توانید تصمیم بگیرید که یک سازمان تعاونی یا غیرانتفاعی تشکیل دهید.

مطمئن شوید که ایده‌های خود را در سازمان ثبت اختراعات ثبت کنید، یا حداقل اطمینان حاصل کنید که از آنها توسط حق چاپ، علامت تجاری ثبت شده، یا اسرار تجاری محافظت می‌شوند. پیشنهاد می‌کند در این موضوع حتما با یک وکیل ثبت اختراعات مشورت کنید.

  1. طرحی ارائه دهید که به معنای تجارت است

مطمئن شوید که طرح کسب و کار شما همه مواردی را که در این مقاله بیان کردیم در بر می‌گیرد. برنامه شما باید مختصر و مشخص باشد و پروژه تجاری شما را به طور دقیق معرفی کند. خودتان آن را بنویسید، همانطور که دید شماست. در صورت نیاز از دریافت کمک نترسید. آن را به کارشناسان، مانند حسابداران و وکلا یا دیگر کارآفرینان با تجربه نشان دهید. ( شما می‌توانید از طریق فرم مشاوره کسب‌و‌کار ( رایگان ) درخواست خود را برای مشاوره راه‌اندازی کسب‌وکار ثبت کنید.) به خاطر داشته باشید که طرح کسب و کار در شروع یک کسب‌و‌کار چیزی بیش از یک سند حسابداری است.

 


مطالعه کنید: طرح کسب‌وکار را چطور بنویسیم؟


 

یکی مهمترین خدمات مجموعه دکتر سامان خردمند مهر پخش زنده دکتر سامان خردمند مهر است که می‌توانید به صورت رایگان از این محتوا استفاده کنید.

اشتراک گذاری محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

بایگانی‌ها