بلاگ

راه‌اندازی استارت آپ و 6 گام اصلی

استارت‌آپ‌ها کسب‌وکارهایی هستند که می‌خواهند صنایع را مختل کنند و جهان را تغییر دهند و همه این کارها را در مقیاس انجام دهند. بنیان‌گذاران استارت‌آپ رویای ارائه چیزی را به جامعه می‌دهند که به آن نیاز دارد، اما هنوز ایجاد نکرده است. راه‌اندازی استارت آپ ایجاد ارزش‌های چشمگیر که منجر به عرضه اولیه عمومی (IPO) و بازگشت نجومی سرمایه‌گذاری می‌شود.


مطالعه کنید: راه‌اندازی کسب‌وکار و 6 ابزار مهم


 

 

راه‌اندازی استارت‌آپ
راه‌اندازی استارت‌آپ

 

گام‌های مهم و اولیه راه‌اندازی استارت آپ

 

در هنگام شروع یک کسب و کار جدید، رعایت این شش نکته کمک می‌کند.

 

  1. ارزیابی بازار برای راه‌اندازی استارت آپ

تکالیف خود را بر اساس نیازهای بازار و چگونگی برآورده شدن این نیازها امروز انجام دهید. بازیکنان اصلی بازار چه کسانی هستند؟ محصولات و خدمات موجود چیست؟ قیمت‌های فعلی چقدر است؟ اگر محصول یا خدمات جدیدی راه‌اندازی می‌کنید، برای ارزیابی اندازه بازار و احتمال موفقیت، تحقیقات بازار انجام دهید. به عبارت دیگر، مطمئن شوید که تمام آنچه می‌توانید در مورد مشتریان آینده کسب و کار خود می‌دانید.

 


مطالعه کنید: استراتژی رشد کسب و کار چرا نقشه راهی برای شرکت شماست؟


 

  1. طرح کسب و کار

مطمئن شوید برای راه‌اندازی استارت آپ که یک طرح تجاری دارید که استراتژی شما و نحوه اجرای آن را مشخص می‌کند. طرح کسب و کار شما باید شامل یک خلاصه اجرایی، ارزیابی بازار، شرح جزئیات محصول/خدمات، جزئیات فروش و بازاریابی، تجزیه و تحلیل رقابتی، جزئیات عملیات/تولید، سازمان و منابع انسانی شرکت، امور مالی، سرمایه و پیش بینی‌ها، خلاصه ریسک‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و … باشد. منابع اطلاعاتی و تحقیقاتی مرتبط طرح کسب و کار شما باید کامل و واضح باشد. لزوماً نباید طولانی باشد، اما باید جامع باشد و به تمام زوایای مهم تجارت شما بپردازد.

 


مطالعه کنید: طرح کسب‌وکار را چطور بنویسیم؟


 

  1. تیم شما در ابتدای راه‌اندازی استارت آپ

با انتخاب اعضای تیم خود را با افراد مناسب احاطه کنید. این تیم شامل شرکا، کارمندان، افراد مستقل، مشاوران و غیره خواهد بود. نتایج از طریق “افراد” به دست می‌آید. اینکه تیم چقدر خوب است و چگونه تیم هدایت و مدیریت می‌شود، کلید موفقیت کسب و کار جدید شما است.

 

  1. منابع سرمایه

اطمینان حاصل کنید که بودجه کافی برای راه‌اندازی استارت آپ دارید. خواه منبع سرمایه پول شما باشد یا قرض گرفته شده (معمولاً ترکیبی است)، باید به اندازه کافی از سرمایه گذاری جدید سرمایه گذاری کنید.

 


مطالعه کنید: کسب‌وکار آنلاین و 7 ایده که می‌تواند شما را ثروتمند کند


 

  1. اصول اولیه

اصولی مانند شکل قانونی کسب‌و‌کار خود (مالکیت، شراکت یا شرکت)، قرارداد سهامداران، حق ثبت اختراع و حق چاپ، ثبت کسب‌و‌کار، حفاظت از نام تجاری خود، مقررات محلی و غیره را در صورت لزوم نادیده نگیرید. من همچنین انتخاب یک وکیل، یک حسابدار و یک مشاور بازرگانی را برای مشاوره در هنگام راه‌اندازی استارت آپ خود در نظر می‌گیرم.

 


مطالعه کنید: محافظت کسب‌وکار در برابر کرونا


 

  1. مسائل شخصی و خود ارزیابی

این نکته آخر به ندرت توسط کارشناسان ذکر شده است، اما به نظر من بسیار مهم است. آیا آنچه را که برای اداره کسب و کار خود لازم است دارید در اختیارتان است؟ با شروع سرمایه‌گذاری جدید، زمان‌های سختی وجود خواهد داشت. بدون امنیت چک حقوق و بالا و پایین در جریان نقدی مسیر شما دشوار خواهد بود. همچنین اگر یک کسب و کار کوچک راه‌اندازی کنید، “تنها” خواهید بود. در حالی که اینها مسائل “شخصی” هستند، اما بسیار مهم هستند. بهتر است از قبل به این سوالات پاسخ دهید. مجموعه دکتر سامان خردمند مهر یک راهنمای راه‌اندازی دارد که یک نمای کلی از فرآیند راه‌اندازی از A تا Z شامل پیوندهایی به ابزارهای آنلاین و سایت‌هایی که ممکن است برای شما مفید باشد، ارائه می‌دهد. منبع خوب دیگر این است که از دو یا سه کار‌آفرین بپرسید که می توانند تجربه خود را با شما به اشتراک بگذارند

اشتراک گذاری محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

بایگانی‌ها