بلاگ

تکنیک‌های بازاریابی و 10 مورد ویژه برای کسب‌وکار شما

امروزه کسب‌وکارهای زیادی در معرض خطر فرسایش هستند. در طول پنج سال گذشته، ما شاهد کاهش شدید اعتبار برند‌ۀا در سراسر صنعتشان بوده‌ایم. چگونه شرکت‌ها می‌توانند بر این چالش غلبه کنند و برند خود را در بازار بهبود بخشند؟ بهترین پاسخ برای آن استفاده از تکنیک‌های بازاریابی است.

تکنیک‌های بازاریابی سنتی جای خود را به استراتژی‌هایی می‌دهند که با در نظر گرفتن مشتریان مدرن طراحی شده اند و روش‌های قدیمی دیگر کافی نیستند. بنابراین، تکنیک‌های برتر برای شرکت‌های امروزی چیست؟

قبل از اینکه بهترین تکنیک‌های بازاریابی را در نظر بگیریم، مهم است که منظورمان را از اصطلاح “تکنیک بازاریابی” مشخص کنیم.

 


مطالعه کنید: کسب‌وکار آنلاین و 7 ایده که می‌تواند شما را ثروتمند کند


 

تعریف تکنیک‌های بازاریابی

به بیان ساده، تکنیک بازاریابی هر کاری است که برای ایجاد کسب و کار جدید یا افزایش آگاهی از برند و دیده شدن شرکت خود انجام می‌دهید.

ما در مورد استراتژی‌هایی برای بستن فروش به محض این که فرصت دارید صحبت نمی‌کنیم. تکنیک‌های بازاریابی در وهله اول در مورد ایجاد این فرصت‌ها هستند. اینها روش‌هایی برای هدف قرار دادن بازارهای امیدوارکننده، ساختن برند شما و تولید و پرورش سرنخ هایی هستند که باعث رشد سریعتر و سود بیشتر می‌شوند.

تکنیک‌های بازاریابی مختلفی هم به صورت آنلاین و هم آفلاین وجود دارد. نمونه‌های اصلی آفلاین شامل نمایشگاه‌های تجاری، شبکه‌سازی و صحبت‌های حضوری است. تکنیک‌های آنلاین کلیدی شامل وب سایت یک شرکت، تلاش های مداوم برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و وبینارهای صنعتی است.

در مجموع، تکنیک‌های بازاریابی آنلاین و آفلاین به شما این امکان را می‌دهند که به مشتریان در هر کجا که هستند دسترسی پیدا کنید. شبکه‌های سنتی و آفلاین برای مدتی بخش مهمی از صنعت خدمات حرفه‌ای بوده است، اما این روزها روابط حیاتی بیشتر و بیشتر از طریق رسانه‌های اجتماعی مانند لینکدین شکل می‌گیرد.

جلسات سخنرانی و سمینارها مدت‌هاست که به عنوان بستری برای رهبران صنعت برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و دیدگاه‌ها با صنعت عمل کرده‌اند. امروزه اینترنت به این ایده‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق وبینارها و وبلاگ‌ها به مخاطبان بیشتری دست یابند.

 


مطالعه کنید: راه‌اندازی کسب‌وکار و 6 ابزار مهم


 

یک کسب‌وکار با چه تکنیک‌هایی می‌تواند به برندی قوی تبدیل شود؟

 

1) تخصصی کار کردن و پیدا کردن نیچ مارکت

تحقیقات من بارها و بارها نشان داده است که شرکت‌هایی که سریع‌ترین رشد را دارند، با هدف مشخص در یک حوزه متخصص شده‌اند. همه تخصص را به عنوان یکی از تکنیک‌های بازاریابی نمی‌شناسند، اما در واقع یکی از قدرتمندترین هاست. چرا؟ تخصصی کار کردن بر هر جنبه‌ای از کسب‌و‌کار شما تأثیر می‌گذارد، از مخاطبانی که هدف قرار می‌دهید تا پیام‌هایی که می‌سازید مهم هستند . تخصص همه تلاش‌های بازاریابی شما را آسان‌تر می‌کند، زیرا تمایل دارد دقیقاً آنچه انجام می‌دهید را مشخص کند و شما را از رقبا متمایز کند.

اغلب، تخصص اساس مزیت رقابتی یک شرکت را تشکیل می‌دهد. اگر بخش بسیار خاصی از بازار را بهتر از هر کس دیگری درک می‌کنید، در این صورت به بهترین وجه برای تشخیص آنچه برای آنها مهم است و نیازهایشان صحبت می‌کنید، مجهز هستید. تخصص شاید قوی ترین عامل تمایز باشد.

2) کارشناس خبره شوید

کارشناسان خبره دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند. این کارشناسان چهره‌های برجسته‌ای هستند که ایده‌های بزرگ را پیش می‌برند و مشتریان را از طریق قدرت محض نام خود جذب می‌کنند. تحقیقات من نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که دارای کارشناسان خبره داخلی هستند، مزایای مهم مختلفی را تجربه می‌کنند. این کارشناسان بسیار قابل اعتماد، سرنخ‌های بیشتری تولید می‌کنند، امکان فروش را تا سیزده برابر بیشتر می‌کنند و فروش را راحت‌تر می‌بندند.

بسیاری از شرکت ها متخصصان موضوعی دارند، اما اغلب به طور گسترده قابل مشاهده نیستند، و هیچ برنامه متمرکزی برای افزایش دید آنها وجود ندارد. بسیاری از شرکت‌ها به سادگی مزایای این کارشناسان را را تشخیص نمی‌دهند. اگر این کار را انجام دهند، متوجه نمی‌شوند که استراتژی‌های اثبات شده‌ای برای ایجاد تصویر یک متخصص وجود دارد. با دادن بستری به کارشناسان برای آموزش مخاطبان( مانند کتاب، وبلاگ یا وبینار ) شرکت‌ها می توانند از شهرت یک فرد حمایت کنند و در نهایت رشد شرکت را به عنوان یک کل تشویق کنند.

برای شرکت‌هایی که در تیم‌هایشان متخصصان در حال رشدی هستند، پرورش کارشناسان خبره از درون یک استراتژی قدرتمند است. هنگامی که شرکت شما دارای یک تخصص مشخص و یک متخصص قابل مشاهده در سطح ملی است، شما در موقعیت عالی برای تسریع تلاش‌های بازاریابی و رشد خود هستید.

3) اهمیت وبلاگ‌ها و مقالات در تکنیک‌های بازاریابی

دو جنبه برای انتشار وبلاگ‌ها و مقالات وجود دارد: حفظ وبلاگ شرکت خود، و همچنین کمک به وبلاگ‌ها یا مقالات در نشریات خارج از صنعت.

محتوای نوشتاری روشی عالی برای نشان دادن تخصص خاص شرکت شما، طرز تفکر و زیرکی حل مسئله است. تحقیقات ما نشان می‌دهد که بیش از 50 درصد از خریداران مقالات یا نشریات را می‌خوانند تا درباره موضوعی که برای آنها اهمیت دارد بیشتر بدانند. با آموزش مخاطبان خود، ارتباط خود را با آنها نشان می‌دهید و شایستگی‌های خود را به عنوان یک متخصص به آنها نشان می‌دهید.

همچنین یک مزیت کلیدی دوم برای وبلاگ نویسی وجود دارد. این یک راه عالی برای افزایش ترافیک سایت شماست. موتورهای جستجو مانند گوگل به دنبال محتوای تازه در وب سایت شما هستند. آنها همچنین به محتوایی که توسط سایت‌های دیگر به آن لینک شده است ترجیح می‌دهند. یک برنامه وبلاگ نویسی قوی همراه با محتوای جذاب در سایت شما یک تکنیک بازاریابی عالی برای ارائه این مزایای دوگانه است. همچنین به همین دلیل است که وبلاگ‌ها و مقالات بخش مهمی از هر تلاشی برای پرورش متخصصان خبره هستند.

 


مطالعه کنید: طرح کسب‌وکار را چطور بنویسیم؟


4) وب سایت جذاب و مفید داشته باشید

یک وب سایت هویت و پیام شما را به مخاطبان آنلاین در حال رشد منتقل می‌کند. اما می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد. یک وب سایت تولید کننده محتوا با دقت ساخته شده است تا به عنوان مرکز تلاش‌های بازاریابی آنلاین شما عمل کند. محتوای جذاب و آسان برای یافتن در کنار پیشنهادات مرتبط ارائه می‌شود که برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری طراحی شده است، همه در یک اکوسیستم جامع تولید کننده محتوا و پرورش دهنده یکپارچه شده‌اند. در واقع، آخرین تحقیقات من نشان می‌دهد که رفتن به وب‌سایت یک شرکت، دومین روش رایجی است که خریداران یک کسب‌وکار حرفه‌ای را «بررسی» می‌کنند، با تقریباً ۸۰٪ گزارش‌هایی که این کار را انجام داده‌اند.

 

5) بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

داشتن یک وب سایت پر محتوا یک استراتژی متفکرانه برای بهینه سازی موتور جستجو است. سئو در واقع یک اصطلاح برای انواع تکنیک‌های طراحی شده برای اطمینان از اینکه محتوای ارزشمند شما در مقابل مخاطبان مناسب آنلاین قرار می گیرد، است. سئو یکی از مهمترین تکنیک‌های بازاریابی است که گوگل مطمئن می‌شود محتوای شما واقعاً ارزشمند است. اینجا میانبری وجود ندارد. شما باید محتوای خوب نوشته شده‌ای ایجاد کنید که واقعاً برای مخاطب هدف خاص شما مفید باشد.

همچنین تعداد زیادی از مسائل فنی مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. وب سایت شما باید به درستی ساختار یافته و برچسب گذاری شده باشد و صفحات باید حاوی کلمات کلیدی مناسب باشند تا به موتور جستجو نشان دهند که در مورد آن چیست. در واقع یک هنر و یک علم است.

سئو یک تلاش یکباره نیست، بلکه یک استراتژی مداوم برای ایجاد محتوای باکیفیت است که برای مخاطبان شما آسان باشد. این یک تکنیک کاملاً حیاتی برای تولید سرنخ های آنلاین با هزینه کم و با کیفیت است و تنها دلیلی که در لیست بالاتر نیست این است که تأثیر آن در درجه اول بر روی جنبه آنلاین معادله بازاریابی شما است.

 


مطالعه کنید: بازاریابی متمایز چیست و چرا برای کسب‌وکار شما اهمیت دارد؟


 

6) تعاملات گفتاری در تکنیک‌های بازاریابی

تعاملات گفتاری یکی از قوی‌ترین تکنیک‌های بازاریابی است و راهی عالی برای ایجاد برندی قوی. تعاملات گفتاری به شما اعتبار می‌بخشد و اغلب شما را در مقابل یک مخاطب بسیار هدف قرار می‌دهد و فرصتی عالی برای ایجاد مشتری وفادار ارائه می‌دهد. به همین دلیل است که 26 درصد از کارشناسان خبره، تعاملات گفتاری را به عنوان منبع اصلی برای پیدا کردن مشتریان رتبه بندی می‌کنند. و به همین دلیل است که تعاملات گفتاری مدت‌ها بخش مهمی از زرادخانه تکنیک‌های بازاریابی شرکت‌های موفق بوده است.

اما همه تعاملات گفتاری یکسان ایجاد نمی‌شوند. شما باید در مقابل گروه مشتریان هدف یا افرادی باشید که در موقعیتی هستند که شما را به مشتریان بالقوه خود توصیه کنند.

7) شرکت در نمایشگاه‌های تجاری

یکی از مزیت‌های اصلی نمایشگاه‌های تجاری این است که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا پیرامون یک موضوع مشترک گرد هم جمع شوند. این بدان معنی است که مخاطبان شما می‌توانند واقعاً هدف قرار گیرند.

در یک نمایشگاه تجاری، می‌توانید محتوا را به اشتراک بگذارید، شبکه‌سازی کنید، با سایر متخصصان ارتباط برقرار کنید و نمایشگاهی را به نمایش بگذارید. با انتخاب (یا سازماندهی) نمایشگاه به صورت استراتژیک، هزینه هر تعامل خود را پایین نگه می‌دارید و در مدت زمان کوتاهی با بسیاری از مشتریان بالقوه ارتباط نزدیک و کارآمد برقرار می‌کنید.

کلیدهای موفقیت، هدف گذاری دقیق، برنامه ریزی و پیگیری است. اگر به درستی انجام شود، نمایشگاه‌های تجاری کار زیادی هستند، اما پاداش زیادی به همراه دارند.

8) شبکه متخصصان لینکدین

وقتی صحبت از شبکه سازی می‌شود، نمایشگاه‌های تجاری یک تکنیک آفلاین کارآمد هستند. اما می‌توانید به بسیاری از اهداف مشابه در فضای آنلاین با لینکدین دست یابید. به عنوان شبکه اجتماعی برتر برای کسب‌وکار شما، منبعی غنی برای ایجاد نفوذ در دل مخاطبان است.

سایر رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر نیز مفید هستند، اما لینکدین در واقع صدرنشین زنجیره غذایی رسانه‌های اجتماعی برای دنیای B2B است. این نه تنها راهی برای اتصال یک به یک، بلکه مرکزی از جوامع متمرکز کسب‌وکار است.

لینکدین اخیراً بر تقویت ویژگی «گروه‌ها» خود تأکید کرده است تا جایی که متفکران صنایع مختلف درباره موضوعاتی که امروزه بر تجارت آنها تأثیر می‌گذارد بحث می‌کنند. برای شرکت‌هایی که قبلاً از لینکدین استفاده نکرده‌اند، شروع کار آسان است. اما صرف حضور منفعلانه مزایای عمده‌ای به همراه نخواهد داشت. شما باید پروفایل‌های فردی خوبی برای اعضای کلیدی تیم خود ایجاد کنید، صفحه محکمی داشته باشید و فعالانه در گروه های مرتبط شرکت کنید.

حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی نیز با تلاش‌های وبلاگ نویسی و سئوی شما همراه است. به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند واحد پول رسانه‌های اجتماعی است. ترافیک وب را جذب می‌کند و تأثیر سئو را از طریق پیوندهای زیر افزایش می‌دهد. ( شما می‌توانید محتوای تخصصی و مفید را در صفحه لینکدین دکتر سامان خردمند مهر مشاهده کنید)

 


مطالعه کنید: استراتژی رشد کسب و کار چرا نقشه راهی برای شرکت شماست؟


 

9) برگذاری جلسات آنلاین برای بازاریابی

جلسات آنلاین بسیاری از مزایای تعامل چهره به چهره را امکان پذیر می‌کند. می‌توانید با افرادی که با آنها کار می‌کنید ملاقات کنید، نگاهی اجمالی به دنیای آن‌ها داشته باشید و تصور شخصی‌تری به آنها بدهید.

با پخش زنده ویدیو می‌توانید از نشانه‌های بصری مانند زبان بدن نیز استفاده کنید. ویدئو همچنین به شما امکان می دهد تا آموزش ها یا نمایش های دقیق و بسیار بصری را به راحتی به اشتراک بگذارید.

می‌توانید از طریق سرویس‌هایی مانند FaceTime یا Zoom یا Google Hangouts از ویدیو به‌عنوان یک ابزار ارتباط زنده با مشتریان یا مشتریان دوردست استفاده کنید. یکی دیگر از ابزارهای مهم برای منتشر کردن محتوای ویدئویی استفاده از پلتفرم Youtube است.

کسب‌وکار شما در نهایت همه چیز در مورد مردم است و ویدئو راهی استثنایی برای نمایش افراد شماست. علاوه بر ارتباطات و آموزش، برخی از کاربردهای رایج ویدیو عبارتند از:

  • مروری بر شرکت
  • مروری بر مناطق خدماتی شما
  • مطالعات موردی ویدئویی
  • وبلاگ نویسی ویدیویی
  • ویدیوی “ملاقات با تیم”.

یکی از مهمترین قسمت‌های وب سایت دکتر سامان خردمند مهر امکان پخش زنده محتوای آموزشی به صورت کاملا رایگان می‌باشد. شما می‌توانید از طریق صفحه پخش زنده جدول برگزاری لایو‌ها را ببینید و در زمان مشخص از محتوا استفاده کنید.

10) محتوای امضا رمز موفقیت در تکنیک‌های بازاریابی

هنگامی که شما یک اثر معتبر در مورد موضوعی در صنعت خود تولید می‌کنید، منبع اصلی اعتبار برای شما است. شما با این کار به مشتریان بالقوه خود نشان می‌دهید که مهمترین ارزش محصول یا خدمات شما چیست. تخصص آن را به عنوان راهی کوتاه برای فهرست کوتاه در نظر بگیرید.

شناخته‌شده‌ترین و مؤثرترین شکل محتوای امضا، کتابی درباره تخصص شماست. در واقع، نوشتن چنین کتابی یکی از ویژگی‌هایی است که سریع‌ترین متخصصان مرئی را از بقیه متمایز می‌کند.

اما کتاب تنها رویکرد ممکن نیست. اشکال دیگر محتوای امضا ممکن است شامل یک مطالعه تحقیقاتی بزرگ که با مخاطبان شما مرتبط باشد. به عبارت دیگر، شما باید منابعی را به مشتریان بالقوه خود ارائه دهید که باعث شهرت شما شوند.

 


یک ابزار عالی بری توسعه افراد: کتاب توسعه مهارت‌های کوچینگ


 

نتیجه‌گیری

ده تا از مهمترین تکنیک‌های بازاریابی، گروه متنوعی از استراتژی های آنلاین و آفلاین هستند. هر تکنیک زمانی بیشترین تاثیر را دارد که در هماهنگی با دیگران کار کند.

بهینه‌سازی موثر موتور جستجو می‌تواند به جذب مخاطبان مرتبط به ویدیویی از سخنرانی ارائه‌شده توسط یکی از متخصصان قابل مشاهده شما کمک کند. همه در وب‌سایت شما میزبانی می‌شوند، جایی که یک پیشنهاد هدفمند به تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری کمک می‌کند.

وقتی از طیف متنوعی از تکنیک‌های بازاریابی استفاده می‌کنید و آنها را در کنار یکدیگر می‌گذارید، به شما این امکان را می‌دهند که برند خود را به سطح بالاتری برسانید. با تعهد و تکنیک‌های مناسب، موفقیت بازاریابی کسب‌وکار خود را تضمین کنید.

اشتراک گذاری محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

بایگانی‌ها