بلاگ

برندسازی و 10 ابزار برتر آن

اگر شما یک کهنه کار در صنعت خودتان هستید، احتمالاً ارزش داشتن یک برند قوی را می‌دانید. اگر نه، این مزایای برندسازی را در نظر بگیرید:

با یک برند قوی می‌توانید…

  • دستور نرخ‌های بالاتر
  • سرنخ‌ها را راحت‌تر ایجاد کنید
  • دستیابی به نرخ برد بالاتر
  • به طور موثرتری استخدام کنید
  • موقعیت‌های پیشنهادی رقابتی کمتری داشته باشید

چه کسی این مزایا را نمی‌خواهد؟ سوال این است که چگونه یک برند پیشرو بسازید؟ اینجاست که ابزارهای برندسازی وارد عمل می‌شوند.

ابزارهای برند تعریف شده است

به برند کسب‌وکار خود به عنوان محصولی برای دیده شدن شما فکر کنید. ابزار برندسازی تکنیکی است که به شما کمک می‌کند برند شرکت خود را بسازید و اصلاح کنید یا برند آن را افزایش دهید. بهترین ابزارهای برندسازی هر دو را به طور همزمان انجام می‌دهند.

مطالعه کنید: کتاب برند و اهمیت داشتن آن در ساخت برندی قوی

در اینجا من 10 ابزار برندسازی قوی را برای شما معرفی می‌کنم

  1. نوشتن کتاب در حوزه تخصصی شما.

توجه داشته باشید که این کتاب باید برای مشتریان هدف نوشته شود، نه برای همکاران حرفه‌ای. یک موضوع پیچیده را به آسانی بیان کنید و برای افرادی که بیشترین اهمیت را دارند به عنوان یک رهبر شناخته خواهید شد. من از تحقیقاتی که انجام دادم می‌دانم که نوشتن کتاب یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد اعتبار و یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای افزایش دیده شدن تخصص شماست.

  1. ویدئو مارکتینگ را جدی بگیرید.

مردم به طور فزاینده‌ای نمی‌خوانند، تماشا می‌کنند. برای هزینه یک بروشور چشمگیر، می توانید یک ویدیوی به یاد ماندنی با امضا تهیه کنید که داستان شما را بیان می‌کند و شما را به عنوان یک برند پیشرو معرفی می‌کند. در بودجه تولید محتوا کوتاهی نکنید. ویدئو مارکتینگ یکی از مهمترین ابزار برای برندسازی است.

  1. یک وبلاگ تخصصی که محتوای مفید داشته باشد ایجاد کنید.

مطمئن شوید که وبلاگ شما چیزی است که مشتریان بالقوه و منابع ارجاع می‌خواهند آن را بخوانند. داشتن یک وبلاگ فقط برای داشتن وبلاگ باعث قطع آن نمی‌شود. با تعریف یک استراتژی وبلاگ روشن شروع کنید. به طور منظممحتوا منتشر کنید و به وبلاگ خود برخی ویژگی‌های برجسته بدهید. یک وبلاگ خوب تقریباً مانند یک مجله آنلاین است، با موضوعات و ویژگی‌هایی که مردم در مورد آنها صحبت می‌کنند و با همکاران و دوستانشان به اشتراک می‌گذارند.

به یاد داشته باشید که پست‌ها و مقالات وبلاگ در بالای قیف محتوا قرار دارند. هدف آنها افزایش دید شما و جذب افراد بالقوه است.

یک وبلاگ با کیفیت بالا به ایجاد دید آنلاین و همچنین جذب ترافیک موتورهای جستجو به وب سایت شما و همچنین فرآیند برندسازی کمک می‌کند. با گذشت زمان، می‌تواند شرکت شما را به عنوان یک برند پیشرو معرفی کند، بنابراین در دریافت کمکی که برای انجام آن به خوبی نیاز دارید دریغ نکنید.

  1. از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

مطمئن نیستید که یک وبلاگ برای شما مناسب است؟ در عوض روی یک سیستم ایمیل مارکتینگ تمرکز کنید.

یک سیستم ایمیل مارکتینگ بیشتر از یک وبلاگ سنتی، بینش و اطلاعات مهمی در صنعت ارائه می‌دهد که به راحتی در جاهای دیگر در دسترس نیست. شیب خاص ایمیل مارکتینگ شما می‌تواند دیدگاه شما را در مورد صنعتی که به آن خدمت می‌کنید منتقل کند. اما برای موفقیت به این ترتیب، سیستم ایمیل مارکتینگ شما باید قوی و مفید باشد و باید به صورت مستمر فعالیت داشته باشید.

دانلود چک لیست استراتژی ایمیل مارکتینگ

  1. سازماندهی و برگزاری یک کنفرانس تخصصی.

شرکت در کنفرانس یک راه اثبات شده برای ایجاد یک برند است. اما شما می‌خواهید یک رهبر باشید. چرا جسور نباشید و کنفرانس تخصصی خود را توسعه دهید؟

فرض کنید شرکت فناوری اطلاعات شما امنیت رایانش ابری را مدیریت می‌کند و شما مشتریان زیادی در صنعت مراقبت‌های بهداشتی دارید. به جای ارائه پانل در یک کنفرانس مراقبت‌های بهداشتی، یک رویداد کاملاً جداگانه با محوریت موضوع خود ترتیب دهید.

کنفرانس را در ابتدا کوچک و خاص نگه دارید و هر تعداد شریک لازم برای موفقیت آن را بیاورید. همانطور که کنفرانس رشد می‌کند، قدرت برند شما نیز افزایش می‌یابد.

دانلود طراحی چک‌لیست کمپین بازاریابی

  1. انجام یک پروژه تحقیقاتی بنیادی برای برند شما.

آیا یک سوال عمده در صنعتی که شما به آن خدمت می‌کنید بی پاسخ مانده؟بازیگران این صنعت به ندرت تحقیقاتی را به تنهایی انجام می‌دهند، و زمانی که انجام می‌دهند، معمولا آن را اختصاصی نگه می‌دارند.

به عنوان یک ارائه دهنده خدمات به صنعت، آزادی بیشتری دارید. تحقیق کنید، نتایج را به طور گسترده به اشتراک بگذارید و برند خود را تقویت خواهید کرد.

  1. یک برنامه تشویقی داشته باشید.

مردم دوست دارند شناخته شوند. علاوه بر این، وقتی جایزه‌ای دریافت می‌کنند، دوست دارند این واقعیت را به اطلاع عموم برسانند. این دو گرایش را برای شرکت خود به کار بگیرید. برنامه جوایز خود را ایجاد کنید تا شرکت‌هایی را در صنعتی که در آن کار می‌کنید می کنید، بشناسید.

جوایز را با نوع کاری که انجام می‌دهید مرتبط کنید. به عنوان مثال، انجمن حرفه‌ای‌های بازاریابی و ارتباطات از جوایز خلاقانه هرمس حمایت مالی می‌کند. آنها برنامه‌ای ایجاد کرده‌اند که به کارهای خلاقانه مربوط به برنامه‌های تبلیغاتی، بازاریابی و ارتباطی احترام می‌گذارد.

برای راحتی کار با یک انجمن یا نشریه تجاری شریک شوید مشاهده و مشارکت در برنامه خود را ببینید. شما به طور همزمان اعتبار خود را به عنوان یک برند پیشرو تقویت خواهید کرد و دید خود را در بین بازیگران کلیدی افزایش خواهید داد.

مطالعه کنید: محافظت کسب‌وکار در برابر کرونا

  1.  یک شاخص استاندارد صنعت ایجاد کنید.

هدف توسعه شاخصی است که از نزدیک دنبال شود و به طور گسترده به آن اشاره شود. شاید بر اساس «اطمینان» یا «عقب‌افتادگی» یا حتی «فعالیت فروش» در صنعت باشد. با ایجاد شاخص استاندارد صنعت، شرکت شما به یک رهبر تبدیل می شود.

بیایید بگوییم که شما به صنعت رستوران‌های زنجیره ای خدمت می‌کنید. با استخدام یک پانل تحقیقاتی از رستوران‌های زنجیره‌ای برتر شروع کنید. از اعضای پانل بخواهید که میانگین بلیط‌ها و کل ناهارخوری‌ها را هر ماه گزارش کنند. اطلاعات را استاندارد کنید و به طور گسترده در مورد آن به عنوان “[نام شرکت خود را درج کنید] شاخص Dining Out” گزارش دهید. در نهایت، همه افراد در صنعت یک یادآوری ماهانه دریافت خواهند کرد که شرکت شما یک رهبر است.

  1.  متخصصان خبره‌تری را برای برند پرورش دهید.

شاید شما کارشناسان بسیار با استعدادی در رده های شرکت خود داشته باشید. تلاش کنید تا برندهای شخصی و دیده شدن این افراد حرفه‌ای را افزایش دهید. در تحقیقات خود متوجه شدم که پرورش این متخصصان می‌تواند تأثیرات عمده‌ای بر برند شرکت شما داشته باشد.

چندین مسیر برای رسیدن به این هدف وجود دارد که می‌توانید به کتاب، انتشارات، تعاملات سخنرانی و غیره فکر کنید.

نکته کلیدی برندسازی این است که با افزایش دید کارشناسان خود، مشخصات شرکتی را که با آن در ارتباط هستند نیز افزایش می‌دهید. داشتن یک متخصص فوق ستاره قابل توجه است، اما داشتن چندین متخصص در سطح جهانی، شرکت شما را به یک شرکت فوق ستاره تبدیل می‌کند.

  1.  یک سری مصاحبه با مشخصات بالا ایجاد کنید.

بیایید بگوییم که شما خدمات خود را برای مدیران ارشد اطلاعات بازاریابی ارائه می‌کنید. تصور کنید که مصاحبه‌های ویدئویی را از کل صنعتی که در آن خدمت می کنید، تنظیم می کنید. اکنون همه این مدیران ارشد اطلاعات شرکت شما را می‌شناسند.

همه تصور می کنند که شرکت شما اطلاعات زیادی در مورد مدیران دارد . به طور خلاصه، برند شما از اعتبار و دیده شدن دیگران سود می‌برد. و این نتیجه تقویت برند شماست. ویدئوهای کامل، گزیده‌ها، خلاصه‌ها و غیره را در قالب‌های مختلف به اشتراک بگذارید تا دید کلی خود را به حداکثر برسانید.

و در پایان هر یک از این ابزارهای برندسازی می تواند به تغییر موقعیت شرکت شما، بهبود آگاهی از برند و افزایش دیده شدن آن کمک کند. در حالی که برخی از تکنیک‌ها ممکن است وقت گیر باشند و می‌توانند نیاز به سرمایه گذاری مداوم داشته باشند، مزایایی که برمی گردند معمولاً قابل توجه است. این کاری است که برندهای موفق پیشرو انجام می‌دهند.

 

شما می‌توانید با عضویت در کلوپ خودمونی‌ها از جدیدترین محتواها و اخبار وب سایت دکتر سامان خردمند مهر مطلع شوید.

لینکدین دکتر سامان خردمند مهر

اشتراک گذاری محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

بایگانی‌ها